viernes, 29 de enero de 2016

La mirada o la missió

Fa poc vaig tenir l’oportunitat d’escoltar Carlos Rey, professor a la UIC, parlant sobre la direcció per missions i com d’important és afegir-la a les empreses. Al segle XIX es va inventar la direcció per tasques; al segle XX, la direcció per objectius, i en aquest segle XXI s’arriba a la conclusió, després d’estudiar el comportament de moltes empreses exitoses, que la clau està en la direcció per missions. Del 1980 al 2015 les empreses de més èxit, que publica el 500 Fortune, han incorporat la direcció per missions a la seva organització. Les persones treballem primer per motivació extrínseca, guanyar diners. Cobertes les necessitats bàsiques, passem a la motivació intrínseca, la satisfacció de fer el que fem, el millor possible. Però la veritable raó de l’èxit en el que fem està a saber el perquè ho fem, cap a on anem, amb qui i, en definitiva, on posem la mirada? Això, tan senzill i tan complicat alhora, són les missions que sens dubte són acumulatives, perquè sense les tasques i els objectius no s’aconseguirien. Dependrà d’on mira la direcció de l’empresa i on miren els seus empleats que coincideixin en les seves missions personals i laborals de grup que farà l’empresa exitosa o no i que tinguin una unitat empresarial forta. L’autèntic líder és el que aconsegueix que els altres segueixin la mateixa missió. El que més pesa i valoren les persones és estar bé amb els que es relacionen. Fem que la nostra mirada sigui positiva i tregui el millor somriure de la nostra gent.

article publicat a la columna del setmanari "el 3 de vuit" 

No hay comentarios:

Publicar un comentario