viernes, 28 de agosto de 2015

La renovació

Va néixer la bombolla financera. Amb la construcció immobiliària, diners prestats amb negligència, sense control, temptant a inversions inassolibles per persones que només veien els guanys de l’especulació i vivien al dia treballant la resta de la seva vida per tornar-los. Preus de solars i habitatges en alça, érem a l’abundància. Fins que l’aixeta es va tancar i tot es va anar en orris. Bancs convertits en agencies immobiliàries, famílies senceres arruïnades sense llar, empreses sense clients i amb clients que no paguen, obligades a presentar concursos de creditors i entrant en una espiral sense retorn pel contagi a la resta de sectors. El que abans pujava ara baixa i vam entrar en el Gran Basar. Tot regateig és poc per sentir-nos valents per aconseguir un duro a quatre pessetes. I les empreses perden ingressos i baixen i rebaixen preus per esgarrapar els clients de les altres, arriscant i posant en perill la continuïtat del seu negoci i dels seus llocs de treball. La renovació d’una compra és el moment en que repetim l’adquisició d’aquell be o servei perquè ens ha donat un bon resultat i ens agrada. Seduïts per alternatives desconegudes que no deixen veure la tara que porten al baix preu, com si d’un encanteri de serpent es tractés, disposats a assumir-ho, ens sentim lliures d’equivocar-nos. L’error es rectificarà i aturarà aquesta caiguda lliure que només porta a la ruïna,, arrossegant fins i tot els que no van participar a la bombolla. 

Maria Torra, economista, mediadora d’assegurances, linkedin/es/mariatorra.es, www.dracma.cat 

Article publicat al setmanari El 3 de vuit

No hay comentarios:

Publicar un comentario