Fa poc vaig tenir l’oportunitat d’escoltar Carlos Rey,
professor a la UIC, parlant sobre la direcció per missions i com d’important és
afegir-la a les empreses. Al segle XIX es va inventar la direcció per tasques;
al segle XX, la direcció per objectius, i en aquest segle XXI s’arriba a la
conclusió, després d’estudiar el comportament de moltes empreses exitoses, que
la clau està en la direcció per missions. Del 1980 al 2015 les empreses de més
èxit, que publica el 500 Fortune, han incorporat la direcció per missions a la
seva organització. Les persones treballem primer per motivació extrínseca,
guanyar diners. Cobertes les necessitats bàsiques, passem a la motivació
intrínseca, la satisfacció de fer el que fem, el millor possible. Però la
veritable raó de l’èxit en el que fem està a saber el perquè ho fem, cap a on
anem, amb qui i, en definitiva, on posem la mirada? Això, tan senzill i tan
complicat alhora, són les missions que sens dubte són acumulatives, perquè
sense les tasques i els objectius no s’aconseguirien. Dependrà d’on mira la
direcció de l’empresa i on miren els seus empleats que coincideixin en les
seves missions personals i laborals de grup que farà l’empresa exitosa o no i
que tinguin una unitat empresarial forta. L’autèntic líder és el que
aconsegueix que els altres segueixin la mateixa missió. El que més pesa i
valoren les persones és estar bé amb els que es relacionen. Fem que la nostra
mirada sigui positiva i tregui el millor somriure de la nostra gent.
article publicat a la columna del setmanari "el 3 de vuit"
No hay comentarios:
Publicar un comentario